2/26/2014

POMARAŃCZ I BŁĘKIT - POŁĄCZENIE SOCZYŚCIE DOSKONAŁE

Pomyślałam sobie, że rozwinę trochę wątek zestawienia różnych odcieni niebieskiego i pomarańczowego, który poruszyłam w ostatnim wpisie.

Fascynuje mnie obecnie połączenie tych zimnego, spokojnego błękitu oraz ciepłego, pełnego życia i pozytywnej energii pomarańczu (piszę „obecnie”, bo to się u mnie szybko zmienia, dlatego kolorowe w mieszkaniu mam tylko to co można zmienić – poduszki, zasłony, filiżanki, podczas gdy ściany, płytki w łazience itd. mam białe, szare lub czarne).

Połączenie pomarańczu i błękitu kojarzy mi się z zachodem słońca, z rafą koralową, z oceanem (pewnie nie jestem jedyna). Za sprawą tych pozytywnych skojarzeń zaczęłam szukać zdjęć wnętrz, gdzie zostały zestawione te dwie barwy, bo chcę takie akcenty dodać w moim dotychczas szaro-czarno-białym salonie. W czasie mojego poszukiwania tych inspiracji nazbierało się trochę, więc postanowiłam, że podzielę się nimi z wami.

Moim ulubionym zestawem jest intensywny turkus z mocną mandarynką, ale i inne odcienie pomarańczu i błękitu dobrze wyglądają razem.

Zacznę od połączenia poduszek w tych kolorach - szczególnie dobrze wyglądają na jasnej, a najlepiej białej sofie. To drugie zdjęcie w ogóle nasuwa mi skojarzenia z wystrojem w latach 60tych czy 70tych - klimat retro to kolejna rzecz jaką można osiągnąć zestawiając te dwie barwy.
I was thinking that it would be a good idea to expand a little on the topic of putting together orange and blue accents in one interior, which was mentioned in my previous post.

I am currently fascinated by the combination of blue, which is calm and cold and orange - full of warmth, life and positive energy (when I say "currently" I mean that in my case this changes a lot, which is why the only colorful accents in my flat are the things you can easily change, like curtains or cushions, while I keep walls and tiles in safe colors of white, grey and black).

The combination of orange and blue brings many positive images to my mind - a sunset, a coral reef, an ocean etc. (I am sure these are not very unique associations). This is why I started looking for interiors where these two colors have been successfully put together, to find inspirations for the decoration of my own living room. Since I gathered quite a few pictures and inspirations, I thought I would share them with you here.

My favorite version of this color set is vibrant turquoise with tangerine, but other shades of orange and blue look just as nicely when combined.

I will start with orange-turquoise sets of cushions, placed next to each other, best to be done on a bright (or even white) sofa. The second picture brings to mind an interior from the 60s or 70s - which shows how this combination of colors can also be used to create a retro feel.

Z kolei w przypadku wnętrz w ciemnych odcieniach błękitu, mocne pomarańczowe akcenty tworzą elegancki klimat retro (ciemne ściany w ogóle jakoś kojarzą mi się z wnętrzami ludzi bogatych - pewnie dlatego, że zwykle są to duże pomieszczenia, a może też przez wpływ amerykańskich filmów). Szczególnie pomarańczowe meble lub duże obrazy prezentują się ciekawie na tle ciemnych ścian.

In interiors dominated by darker shades of blue, orange acents create an elegant retro vibe (in general dark walls always make me think the house belongs to someone rich - I suppose that's because they are mostly used in big rooms or maybe I watch to many movies). Especially orange furniture or big art pieces look lovely when placed against a dark wall.

Ale także jaśniejsze wnętrza zyskują, gdy dodamy do nich jedną, dwie duże plamy koloru we wspomnianych odcieniach. Może to być jedna ściana, duży mebel, jak sofa czy fotel, obraz w mocnym odcieniu czy dywan.

But also in brighter interiors gain a lot when decorated with one or two big splashes of color (orange or turquoise in this case of course). It can be one of the walls, a big piece of furniture like a sofa or an armchair, a painting or a rug.




Wpis bierze udział w akcji 

http://conchitahome.blogspot.com/2014/02/tydzien-pomaranczowy.html

9 comments:

  1. Wspaniałe połączenie, połna soczysta harmonia:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki, cieszę się, że się podoba, ja już właśnie szukam rzeczy w tych kolorach do salonu :)

      Delete
  2. Super inspiracje! Cieszę się, że dołączyłaś do zabawy :) pozdrawiam serdecznie

    ReplyDelete
    Replies
    1. No pewnie, do kolejnych też chętnie dołączę :) Pozdrawiam!

      Delete
  3. Dzięki za ten wpis:), Właśnie myślałam o połączeniu poduszek w kolorze niebieskim (moim ulubionym!) z pomarańczowymi żeby trochę "ożywić" kanapę na wiosnę. Widzę, że to świetne połączenie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. No ja mam podobny plan, chociaż myślę też o obrazach i plakatach, bo moje mieszkanie jest dość nowe i póki co trochę jeszcze pusto na ścianach.

      Delete
  4. Rzeczywiście bardzo ciekawe połączenie. Najbardziej mi odpowiada połączenie intensywnego niebieskiego z intensywnym pomarańczowym.

    ReplyDelete
  5. Pasują do siebie, ponieważ są kolorami przeciwstawnymi w palecie barw :) Odważne połączenie, na pewno warte zapamiętania!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    ReplyDelete